Shiniteruyo Aishiteru

Bonjour!
Hey ! Good day to you!


Welcome to my world . You've stuck in my unprivate diary. Please be nice here. Gomawo !

Status :Just Follow The Flow



Bad Day :-(
Setiap orang mesti ade hari baik dan hari yg buruk dlm hidup dyeorang kann ? Disetiap hari2 gembira kita mesti ade sikit kesedihan kann ? itulah lumrah hidup manusia .. ta semestinya hari niey hari gembira kita dan hari seterusnya akan jadi hari gembira kita .. dalam hari2 yg kita lalui mesti kita akan lalui hari yg bagi kita hari yg terok .. Kfinee ! hari ni adalah hari kedua yang paling terok dalam hidup aku .. hurmm siyez ary niey bnyk bende yg aku ta sangka akan berlaku :(

Hari first yg aku yg paling terok ialah biler aku BERGADUH dgn BEST FRIEND aku pasal bende kecik pada dua tahun yg lepas .. for the first time aku marah dan menjerit dekat sekolah .. sampai ade budak cakap yg ade cikgu yg tanye budak2 ni sape yg terjerit-jerit tuh .. hurmm tapi aku bersyukur .. berkat kesabaran aku .. akhirnya lembut jugak hati member aku tuh utk minx maaf dan terus berkawan macam dulu .. walaupun ta serapat dan seakrab dulu :D

hari niey hari kedua yg paling terok dan aku rase down sgt2 .. bnyk sgt bende yg berlaku hari niey .. Firstly , aku dgn fifi kua kelas cbb nak tengok panjang mane liquid fifi yg da habis tuh tergantung .. then lepas tuh aku dgn fifi pegi toilet .. mase aku kat dpan toilet , aku nampak bob kua kelas n tengok liquid fifi yg tergantung tuh .. time tuh fatin yg tgh pegang liquid tuh bangun dr tempat duduk dy and tarik balek liquid tuh .. tapi ape yg menyedihkan lepas beberapa minit fatin maen liquid tuh .. tibe2 beg duit dy yg ade henset dan kad bank erni serta beberapa duit belanje fatin hilang .. padahal fatin baru jer bangun dari tempat duduk dy tuh .. hurmm time tuh aku otw nak masuk ke klaz .. tpy biler aku smpai kat kelas fatin sibok suruh aku cari beg duit dy yg hilang tuh .. huh ! penat aku cari tapi ta jumpe jugak ..

Secondly , mase lepas rehat .. cegu math aku punn bagi lhaa latihan soalan trial dari negeri2 lain .. time tuh bukan cegu math yg jage klas kiteorang .. tapi cegu bio kiteorang yg jage kelas kiteorang .. time tuh aku ade pegang satu fon sony .. mcam nie kowt bentuk fon dy ..
lgpun aku ta bape nak ingat sangat fon tuh rupe ea cane .. hurmm tapi leboh kurang fon cani lhaa kene rampas dgn cegu .. siyez aku terkejut time tuh .. ta sangke dan ta perasan langsung yg cegu ade dpan mata aku .. tapi fon niey bukan atong punyer sena ea .. tapi mamek yg punyer .. pehh ! terkejut giler aku time tuh .. atong ckp naseb baek bukan fon HTC CHACHA dy yg kene .. kalau ta habes aku
kalau fon macam niey lhaa yg kene .,. memang tergadak lhaa kann nak ganti balek .. da laa mahal .. 

cerita aku yang ketiga plak , mase aku kat kantin .. nak beli nasi goreng .. adelah sorang makcik niey tibe2 jer jerit and tengking kiteorang yg tgh berdiri kat dpan dy .. before niey bukan makcik tuh yg tolong sendukkan nasi goreng tuh tapi makcik yg lagi satu .. siyez aku terkejut giler time tuh .. aku da lhaa tension dengan kes2 yg da jadi kat kelas aku .. tpy makcik niey plak menambahkan lagi tension dan kesedihan yg ade kt dlm hati aku .. huh ! siyez aku rase down giler time tuh .. bengang giler aku dgn makcik tuh .. kowt yer punn nak layan kiteorang jgn lhaa jerit or tengking kiteorang .. cakap leklok ta boleyh ker ? cane orang nak hormat kau kalau kau sendiri ta hormat orang lain .. argggghhh ! sakit pulak hati kita niey -,-"

da lhaa malas aku nak citer panjang2 .. memang sakit hati giler time tuh :/  soryy lhaa kalau kali niey post aku panjang sikit .. kbaiii