Shiniteruyo Aishiteru

Bonjour!
Hey ! Good day to you!


Welcome to my world . You've stuck in my unprivate diary. Please be nice here. Gomawo !

Status :Just Follow The Flow



First Time :)
Tadaaaaaa ~ Meja pengantin yang dah siap prepare dan dihias oleh budak2 yang baru nak belajar macam aku, oshin and farah . Seriously benda ni macam satu cabaran pun ade . Tak penah2 aku kena uruskan benda ni . Dan2 je aku kena time wedding induk zati . Dengan takde sape guide and check semua . Walaweyy, selamat laa cun . Tak sangka pulak nampak cantik gak walaupun simple je hiasan tuu sume act . Haha *bangga kejap* Tapi lepas dah siap hias tulaa macam2 benda berlaku . Tapi alhamdulillah jugak laa dapat cover before pengantin start makan .

Masalah first yang aku dapat, bila tengok jam dah pukul 11 tapi time tulaa tetiba busy dengan wrapping plastic . Nak wrap puding lagi, dengan lauk tak wrap lagi pastu dengan lauk vip tak prepare . Haihh, seb baik mak timah tak perasan semua tuu . Kalau takk, maun kena marah and maki . Dah laaa dengan baju tak bertukarnyaa . Haihh macam2 betul >,<

Masalah kedua pulakk, bila semua dah siap wrap, dah siap tukar baju semua . Entah macam mane boleh terlupa nak prepare air and nasi untuk pengantin . Time tuu ape lagi . Kelam kabut laa masing2 nak pegi isi air dalam jug pastu carik pinggan untuk buat nasi pengantin . Patut laa ade rasa kurang kt meja pengantin tuu . Rupanyaa nasi takdee . Nasib baik jugak laa mulut aku tetiba mention pasal benda tuu sume . Kalau tidakk, memang kena marah dah ni tak habis prepare benda2 penting tuu . So, masalah kedua settle .

Now masalah terakhir pulak time pengantin nak makan tapi bila nak potong ayam dia . Haihh, kemain susah lagi . Nak2 dah sampai kt part tengah2 ayam tuu . Keras kemain tulang dia . Aku taktau laa sama ade pisau aku tumpul ke atau tulang ayam tuu yang terlalu keras . Last2 maklang uda sendiri yang kena potong ayam tuu . Hahahaha >..<

Tapi walau macam2 benda jadik time tuu . Satu je yang tak best . Abang zul takdee . Yang ade pun just nabil jee . Kesian nabil time tuu . Manjang kena sebut je nama dia dengan aku . Habis semua benda aku suruh nabil tuu tolong aku . Dari preparation sampai laa nak mengemas . Semua sebut nama nabil jee . Hahaha . Tak boleh blahh nak lipat kain tisu makan yang senang tuu pun nabil kena tolong aku dulu baru aku pandai buat . Sabar jelaa . Seb baik nabil jenis melayan je karenah aku time tuu . Dia nak elak pun tak boleh dahh . Sebab takde orang lain yg boleh dipanggil melainkan dia kat situu -..-"
Maaf nabil sebab banyak menyusahkan kau time tuu .

Dahlaaa, penat nak bercerita panjang2 . Ni pun dah kira terlalu panjang dah cerita aku ni . Kbyebyee bloggie sayang :*

#02052015